Client Description:
We zijn op zoek naar een Payroll Officer (m/v/x) om in Brussel te werken.
Job Description:- De loonadministratie, documenten en sociale verklaringen van de vaste werknemers (gedeelde teams) van de coöperatie in beide talen Nederlands-Frans beheren: voorbereiding en invoer van loonelementen, verwerking van verlofaanvragen en afwezigheden, vereiste verklaringen (ongeschiktheid en/of arbeidsongevallen), verplichte sociale verklaringen, berekening en uitgave van vakantiegeld en eindejaarspremies, uitvoering van Belcotax-verklaringen en uitgave van fiscale fiches, ...
- De loonprocessen en HR-rapportage optimaliseren: opvolging van personeel en samenvattende documenten op verzoek van managers (absenteïsme, salarissen, verlof, arbeidsongevallen, in- en uitdiensttredingen, ...), en voor communicatie met de ondernemingsraad (wettelijke wijzigingen in loonadministratie, updates van loonschalen, ...)
- De personeelsadministratie verzorgen voor vaste werknemers, van binnenkomst tot vertrek van de coöperatie: beheer van het in- en uitdiensttredingsproces en de contractuele en sociale documenten van de werknemer, inclusief groepsverzekering, opvolging en beheer van arbeidscontracten, beheer van ecocheques, ...
- Op ad-hocbasis bijdragen aan de herstructurering van het team, de optimalisatie van processen en de implementatie van nieuwe IT-tools.
Om in aanmerking te komen voor deze functie, moet u aan de volgende criteria voldoen:
- U heeft een eerste significante ervaring op een vergelijkbare functie.
- U heeft een initiële en/of voortgezette opleiding in human resources met een specialisatie in loonadministratie (bijv. Bachelor in HRM) of gelijkwaardig.
- U heeft een zeer goede kennis van de sociale wetgeving en de wettelijke beperkingen met betrekking tot beloning in België.
- U bent op de hoogte van de regels en bepalingen inzake arbeidsrecht en sociale zekerheid, evenals de rol en werking van sociale instellingen en organisaties.
- U beheerst de software en toepassingen van Office 365 (met name Excel), loonsoftware (idealiter ForHRM en/of SD Worx).
- U beschikt over schriftelijke vaardigheden (informatienota's, e-mails, brieven, ...) en kunt vlot communiceren in beide landstalen Nederlands en Frans.
- Uw persoonlijke kwaliteiten: gevoel voor vertrouwelijkheid en discretie; betrouwbaarheid, nauwkeurigheid en methode; uitgesproken affiniteit met cijfers; vermogen om vertrouwen op te bouwen; relationele vaardigheden en assertiviteit; volharding, aanpassingsvermogen en stressbestendigheid; initiatief nemen en prioriteiten stellen.
- Tijdelijk contract met uitzicht op een vast contract
- Hoofdwerklocatie: hoofdkantoor van de coöperatie in Brussel.
- Een aangename werkomgeving binnen een groeiende coöperatie.
- De mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken, in overleg met uw hiërarchie.
- Een aantrekkelijk salarispakket: eindejaarspremie, maaltijdcheques, ecocheques(€250/jaar), groepsverzekering, reiskostenvergoeding van en naar het werk op basis van een 100% vergoed op basis van een abonnement openbaar vervoer.
Uitzendarbeid/Intérim : VG.361/BUOP | W-INT-RS-9 | Bxl:00374-406-20130208 & 00374-405-20130123